نحوه نوشتن نظر

نحوه نوشتن نظر

نحوه نوشتن نظر به اتفاقات، بازی ها، مطالب و چالش ها چگونه است؟ بی گمان بعد از انجام هر بازی ای، پیشنهاد و ایده ای به ذهنتان رسیده تا آن را به گوش سازنده اتاق فرار برسانید و شاید باعث بهتر شدن بازی شود. معمولا هم بیشتر این پیشنهادات و نظرات، همان موقع به ذهن نمی رسد و زمانی که می خواهیم آنرا بگوییم از مجموعه خارج شده ایم. یکی از روشهایی که می توان ایده، نظر یا عقیده خودمان را به صاحبین اتاق فرار بگوییم نوشتن آن در فضای مجازی می باشد.

همه افراد برای دستیابی به موفقیت به میزان زیادی تلاش می کنند، اما کمتر به آنچه آرزویشان بوده دست می یابند. آیا امکانات کافی نداشتند؟ آیا مسیر اشتباهی انتخاب کرده اند؟ آیا…؟

شاید همه اینها درست باشد اما چیزی که بیشتر از همه تاثیر داشته اهمیت ندادن به نظر و پیشنهادات دیگران و خود محوری در مسائل بوده. همیشه انسان در مسیر زندگی بر سر دوراهی بوده و به یاری دیگران نیازمند.

ما در وب سایت آل اسکیپ سعی کردیم فضای قابل قبولی و برای نوشتن نظرات حرفه ای پیاده سازی کنیم، بنابر این درخواست میکنیم با دقت یکبار کل این مقاله رو بخونید و حتما اگر نظری دارید انتهای آن برای ما بنویسید.

اهمیت نوشتن نظر

پیشرفت دانش، علم و تکنولوژِی، کشفیات و اختراعات همگی دست خوش هم فکری و هم اندیشی و تعامل و بهره مندی از ایده ها و تجربیات دیگران است. اگر قرار بود هرکسی فقط به خودش متکی باشه و از تجربیات و پیشنهادات دیگران استفاده نکند مطمئنا انسان هنوز در شرایط باستانی بسر می برد. بنابراین امروزه زندگی کردن بدون تجربیات و مشارکت و هم فکری با دیگران، امکان پذیر نیست.

نکته مهم و قابل توجه این هست که هر کسی موضوع ها و مسائل را از نگاه خودش می بیند و این دیگران هستند که مسائل را تجزیه تحلیل میکنند و مورد نقد و بررسی قرار می دهند. پس بهتر آن است که به همفکری و نظرات دیگران بیشتر اهمیت داده تا از بروز مشکلات پیشگیری کرده باشیم.

نظر خودتان را حتما بنویسید

نوشتن یه متن ساده گاهی وقتها خیلی زمان بر و مشکل می باشد. گاهی ساعتها وقت می گیرد، قبول دارم یکی از سخت ترین کارهای دنیاست. بخصوص زمانی که می خواهید آنرا تبدیل به فهم و درک عمومی کنید. بازیکنان انتظار زیادی از مجموعه دارها دارند اما  گاهی اوقات برای گفتن خواسته هایشان از نوشتن دوری می کنند. شاید بخاطر دکمه لایک توی شبکه های اجتماعی باشد که عادت کردیم برای تشکر فقط یه شست بزرگ نشون بدیم.

شاید باور نکنید اما ساختن اتاق فرار هم یکی از همون کارهای سخت دنیاست با چالشهای ذهنی بیشتر و هر چی بخواهم بگویم از سختی آن فکر نمی کنم بشود حق مطلب را باز ادا کرد.

متاسفانه روز به روز پر توقع تر شده و بی حوصله تر حتی دریغ از یک تشکرساده از سازنده اتاق فرار، اشتباه نکنید او نیاز به تشکر ندارد اما مطمئن باشید یک تشکر خشک و خالی از او باعث می شود تا احساس کند که شما ارزش کارش رو می فهمید. وقتی که نظرتون و راجب اتاق فراری که بازی کرده اید می دهید سازنده اتاق بیشتر تلاش می کند که این در نهایت به نفع خودتونه! نمی دونم چرا بعضی ها آنقدر خودشان را سطح بالا می بینند که فکر میکنن نظر نوشتن یا پیشنهاد دادن نشان دهنده عدم شخصیتشون هست و اتفاقا برعکس باید حال طرف را بگیرند. نوشتن نظر و دیدگاه و پیشنهاد دادن اتفاقا نشان دهنده شخصیت سالم و نشان از فهم و با فرهنگ بودن هست و به هیچ عنوان نشان از ضعف شخصیت و کسر شان نمی باشد.

از طرفی نوشتن نظر می تواند بین شما و سازنده اتاق فرار یک ارتباط دوستانه ای را ایجاد کند که روزی زندگی شما را متحول کند.

نوشتن نظرات باعث می شود مطالب و آموزش های رایگان بیشتری تولید شود و نهایتا سطح علمی و فرهنگی جامعه را ارتقا دهد. فرهنگ بهتر باعث می شود تا با آرامش و شادی بیشتری در کنار هم زندگی کنیم.

پخش ویدئو

نحوه نوشتن نظر در سایت

  •    فینگلیش ننویسد:

ما به زبون فارسی حرف می زنیم. چشم و مغز ما به زبان فارسی عادت کرده. هیچ وقت موقع نظر دادن در سایت یا صفحه ای فینگلیش ننویسید. فینگلیش برای اغلب مردم سخته. سعی کنید اجتماعی تر باشید و به دیگران احترام بگذارید. اگر می خواهید نظرتون خوانده بشه حتما با خط فارسی بنویسید.

  •   در مورد چیزی نظر بدهیم که راجب آن اطلاعات کافی داریم:

بارها پیش آمده بازیکنان راجب مسئله ای اظهار نظر کرده اند که کاملا مشخص هست که از روی بی تجربگی و درک غلطی از یک اتفاق غیر قابل پیش بینی برداشت کرده و از طرفی هیچ گونه تخصصی هم ندارد ولی خودشون رو صاحب نظر میدانند و ایراد فنی هم میگیرند.

امیدواریم که بازیکنان از این به بعد درباره مسائلی بگویند که درک درستی از آن را داشته و از آن سر در میارن! افرادی که نظرات درست و سازنده ای می دهند برای شخصیت خودشان ارزش قائل هستند.

  •    نظرات سازنده و واقعی:

اگر می توانید اتاق فرار بسازید حتما اینکار و بکنید و یک اتاق فرار خوب بسازید. بعضیها فکر میکنند چون در یک زمینه ای اطلاعات خوبی دارند دیگه کسی نباید تو اون محدوده نفس بکشه.

اگر نمی توانی بازیگر باشی باید روی صندلی تماشاچی بشینی! اگر نمی توانید اتاق فرار بسازید حداقل به کسی که می تواند اینکار و بکند احترام بگذارید. اگر ایده ای دارید و نمی توانید خودتان اجرا کنید بگذارید کسی که دستش توی کار هست و تجربه دارد انجام بدهد. خودشیفته نباشیم و اگر احساس میکنیم که باید انتقاد کنیم، انتقاد کنیم و اگر می خواهیم کمک کنیم کمک کنیم تا مطالب بیشتری تولید بشه. روحیه کار تیمی داشته باشیم. بها دادن به نظرات می تونه به پیشرفت جامعه اتاق فرار کمک بزرگی بکنه.

نظرات واقعی

  •  استفاده از هویت جعلی برای ارسال نظر:

واقعا نمی دانم چرا یه عده با هویت جعلی میان توی سایت یا شبکه های اجتماعی نظر میدن؟! طرف میاد با اسم دخترونه یا پسرونه سوال میپرسه که زودتر جوابش و بدن! واقعا هنوز اینگونه فکر میکنید؟! بعضی ها هم فکر میکنن اگر اسم و فامیل واقعیشون و بگن وزارت اطلاعات میوفته دنبالشون. اگر به کسی توهین نکنید، اگر مودبانه نظر بدهید یا انتقاد کنید و پشنهاد بدهید و از خط قرمزها عبور نکنید هیچ مشکلی براتون پیش نمی آید. شاید در مورد دادن ایمیل حق داشته باشید اما در رابطه با نام و نام خانوادگی خیلی خوبه که با هویت واقعی نظر بدهید و برای شخصیت و ماهیت خودتون ارزش قائل باشید.

  •  سانسور نظرات:

متاسفانه بعضی بازیکنان بدون رعایت و اهمیتی به قوانین و خط قرمزهای کشور میان هرچی میرسن می نویسن. توجه داشته باشید که قانون با کسی شوخی ندارد! انتشار بعضی از نظرات تو هیچ سایتی امکان پذیر نیست. اگر پیش آمده که چیزی نوشتین و پاک شده یا منتشر نشده ناراحت نشید، حتما متن نظر مشکل قانونی داشته. صاحب مجموعه و صاحبین سایتها در قبال مطالبی که منتشر میشن مسئولن پس بهتره توی چهارچوب و قوانین نظراتتون را بنویسید.

نوشتن نظر توهین آمیز

فحاشی و ناسزا گفتن اساسا کار زشت و ناپسندیده ای است. دادگاه جرائم رایانه ای با هیچکس شوخی نداره.کافی صاحب سایت یا پیج مدارک علمی و موثق آماده کنه و از اون فرد شکاست کنه. شک نکنید پیداش میکنن با تغییر ip  ، ایمیل و نام جعلی هم نمیشه فرار کرد. حتی شده بعضیها برای تفریح و دورهمی میان هرچی دوست دارن مینویسن!، باور کنید این قضیه میتونه بدجوری دردسر ساز بشه. قبل از نوشتن نظرات قوانین ارسال نظرات بازیها را مطالعه کنید.

منابع :
اشتراک گذاری
نویسنده: محمد رجایی
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}