مهارت در اتاق فرار

مهارت در اتاق فرار

مهارت در اتاق فرار یکی از بهترین تجربه های بی مصداق است. از اونجایی که تیپ های شخصیتی بازیکنان تفاوت زیادی با هم دارند، بهتره که برای هر بازی یک ترکیب سفارشی از افرادی که مهارت های لازم برای اتاق فرار مورد انتخابتون رو دارند بچینید، البته ممکنه بعضی از افراد چند تیپ شخصیتی (نهایت دو تیپ) رو به صورت همزمان در خودشون داشته باشند، ولی پیشنهاد ما اینکه تو تیمتون برای هر تیپ یک بازیکن انتخاب کند!

انواع شخصیت در اتاق فرار

وقتی وارد یک بازی اتاق فرار می شوید، این فقط فضای فیزیکی دیگری نیست که وارد آن می شوید. در عوض، این دنیایی از نقش‌ها و شخصیت‌های متنوع است که بازیکنان در آن زندگی می‌کنند. افراد با هر شکل و اندازه در این بازی شرکت می کنند، همه دارای مهارت ها و استعدادهای منحصر به فردی هستند که می توانند در حل معما‌های چالش برانگیز مفید باشند. یکی از راه‌های طبقه‌بندی بازیکنان بر اساس سبک بازی آنهاست. به عنوان مثال، بازیکن تحلیلی کسی است که در معماهای پیچیده پیشرفت می کند و در حل کدهای پیچیده مهارت دارد. آنها فوکوس لیزری تیز دارند و می توانند به سرعت سرنخ های ظریف را شناسایی کنند. از سوی دیگر، بازیکنان خلاق دوست دارند غیرمتعارف فکر کنند و با دیدگاهی منحصر به فرد به هر کار نزدیک شوند. راه حل‌های نوآورانه آنها اغلب هم تیمی‌های خود را شگفت‌زده می کند و آنها را متمایز می‌کند. از سوی دیگر، یک بازیکن رقابتی، در موقعیت‌های پرفشار پیشرفت می‌کند و به طور مداوم خود و تیمش را برای انجام یک چالش بزرگ‌تر تحت فشار قرار می‌دهد. در نهایت، تیپ شخصیتی ارتباطی در گرد هم آوردن افراد و تسهیل ارتباط مؤثر که به دستیابی به پیروزی نهایی کمک می کند، برتری می یابد. برای داشتن بهترین پویایی تیم در اتاق فرار، همه باید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند و برای کمک دیگران ارزش قائل شوند.

اتاق فرار‌ها سرشار از چالش‌ها و معما‌های زیادیه که برای پشت سر گذاشتنشون و نهایتا یک فرار موفقیت‌آمیز، نیاز به تیمی متشکل از چند تیپ شخصیتی متنوع از بازیکنان داریم.

انواع شخصیت در اتاق فرار

تیپ شخصیتی مدیر

حتی حرفه ای ترین تیم ها هم به مدیر نیاز دارند تا در مسیر درست حرکت کنند… مدیر یکی از جدی ترین و سخت کوش ترین فرد تیمه و تمام تلاشش رو می کنه تا تیم تمرکزش، روی چالش‌های اصلی حفظ بشه و با برنامه ریزی و سازماندهی امور، عملکرد هرکدوم از بازیکنان رو مورد بررسی قرار میدهد.

مدیر به افراد تیمش این اطمینان رو میدهد که هر کدوم از اعضا، کارشون رو به درستی و با توجه به مهارتشون و در مسیر رسیدن به هدف مشترک تیم انجام می‌دهند.

علاوه بر این مدیر با مهارت ارتباطی فوق‌العاده‌اش نقش موثری در ایجاد انگیزه، حل درگیری‌ها و چالش‌های بین اعضای تیم را نیز دارد.

معمولا مسئولیت هماهنگی‌ها، انتخاب، رزرو و اطلاع رسانی جزئیات بازی اتاق فرار به اعضای تیم هم با مدیر تیمه!


یه نکته مهم راجب لیگ: اگر حداکثر 3 نفر از هم تیمی ها وظایف خودشون و بدرستی انجام ندهند و کارتی دریافت نکنند کارت مدیر از تیم حذف میشود.

مهم: همه اعضای تیم قرار نیست همه کار بکنند.

تیپ شخصیتی خواننده

همانطور که از نامش پیداست خواندن مهمترین سرنخ های اتاق را بر عهده می گیرد… خواننده شخصیه که در اغلب اوقات اطلاعات رو با صدای بلند نمی‌خونه و در عوض با مطالعه و درکشون، اونها رو به مدیر یا متفکر تیم منتقل میکنه و یکی دیگه از وظایف مهم خواننده اینه که حواسش به سرنخ‌ها و الگوهای پنهان در متون هم باشه!

خواننده یکی از معدود افرادیه که با خواندن مطالب بدست آمده، هینت‌ها و سناریوی بازی، تمام اطلاعات را برای استفاده در آینده حفظ می‌کنه.


یه نکته مهم راجب لیگ: مسئولیت هینت گرفتن در بازی و همراه داشتن ادوات هینت دهی با خواننده می باشد.

مهم: همه اعضای تیم قرار نیست همه کار بکنند.

پخش ویدئو

تیپ شخصیتی جوینده

یکی از مهمترین مهارت هایی که هر تیمی بهش نیاز داره مهارت جستجوگریه… اتاق فرارها تعداد زیادی سرنخ پنهان شده دارند و جوینده کسیه که با چشمان تیزبینش در کمترین زمان ممکن تمامی سرنخ‌ها، وسایل و… رو پیدا می‌کنه تا تیم بتونه معماها رو حل کنه…

هیچ چیزی از نگاه یک جوینده پنهان نمی مونه!.


یه نکته مهم راجب لیگ: جوینده مسئولیت دست زدن به لوازم و دکور بازی را ندارد او فقط نگاه میکند و در صورت لزوم به سامانده اعلام میکند.

مهم: همه اعضای تیم قرار نیست همه کار بکنند.

مهارت در اتاق فرار

تیپ شخصیتی سامانده

مسئول نظم دادن و دسته بندی موارد کشف شده… در حین انجام بازی اتاق فرار تعداد زیادی از قفل‌ها، کلید‌ها، المان‌ها، متن‌ها، سرنخ‌ها، معماها و سایر لوازم رو پیدا می‌کنید که مدیریت کردن و ایجاد نظم و ترتیب بین این موارد به عهده سامانده تیمه.

علاوه بر این سامانده چیزهایی رو که مهم نیستند هم دور از چشم اعضای تیم نگه می داره تا اختلالی تو روند انجام کارهای باقی هم تیمی ها ایجاد نشه.


یه نکته مهم راجب لیگ: سامانده تنها فردی است که قفلهای بازی را باز میکند و میتواند به لوازم مجاز در بازی دست بزند.

مهم: همه اعضای تیم قرار نیست همه کار بکنند.

تیپ شخصیتی متفکر

پس از پیدا شدن سرنخ ها و معماها زمان حل آنها فرا رسیده است… متفکر، افکاری کاملا منطق محور دارد و همچنین توانایی این رو دارد که قطعات پازل را به شکلی که باقی افراد نمی‌تونن، کنار هم قرار بدهند. متفکر تیم فردیه که در پیدا کردن ارتباط بین دو مورد ظاهرا بی‌ربط تبحر خاصی دارد!

هرچند بعضی از معماها با روش‌های خلاقانه قابل حل هستند ولی خیلی از معماها هم راه حل‌های منطقی دارند به یه متفکر برای حل کردنشون نیازه.


یه نکته مهم راجب لیگ: متفکر مسئولیت حل معماهای منطقی را دارد و اگر زمان حل معما بیش از 5 دقیقه شد میتواند از دیگر اعضای تیم کمک بگیرد.

مهم: همه اعضای تیم قرار نیست همه کار بکنند.

منابع :
اشتراک گذاری
نویسنده: محمد رجایی

در بازی اتاق فرار تیم هایی که وارد بازی می شوند باید این رو بدونن که قراره هرکدومشون نقش مهمی و ایفا کنند و بنا بر تعریف انواع شخصیت در بازی هرکدوم در هر جایگاهی که مهارت بیشتری دارند باشند!، و به تیم کمک کنند تا بتوانند در زمان مشخص از اتاق فرار کنند.

نظر شما در این باره چیست؟

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آیا برای بازی در اتاق فرار باید مهارت خاصی داشت؟

اتاق فرار ها سرشار از چالش ها و معما های زیادیه که برای پشت سر گذاشتنشون و نهایتا یک فرار موفقیت آمیز، نیاز به تیمی متشکل از چند مهارت دارید.

انواع شخصیت در اتاق فرار یعنی چی؟

هرکدوم از بازیکنای اتاق فرار مهارت ویژهای دارند که توی اتاق فرار هم آنرا خوب انجام میدهند و هم برای تقویت آن تلاش میکنند.